Social Good

Havas s'engage avec Common Ground

Lors de la dernière édition des Cannes Lions, Havas et les 5 grands groupes mondiaux de communication ont décidé de s’unir pour lancer l’initiative Common Ground. L’objectif de ce projet est de contribuer à la réalisation des 17 objectifs de développement durable édictés par l’ONU. L’industrie de la communication est pionnière dans ce genre de démarche collaborative.

Chaque groupe s’est engagé à réaliser un objectif particulier: Dentsu la santé, IPG l’accès à l’eau potable, Omnicom l’éducation, Publicis l’alimentation, WPP l’égalité des sexes, et Havas le changement climatique.

Havas et le pacte mondial

 

Havas a été le premier groupe de communication à adhérer au Pacte Mondial en 2003.
Le Groupe renouvelle son engagement à respecter et à mettre en œuvre les dix principes du Pacte Mondial.

Tck Tck Tck

Climate Action Movement

As they prepared for the 2009 UN Climate Summit in Copenhagen, many NGOs were developing invididual campaigns to highlight their own concerns. Ultimately, they all wanted a binding climate agreement, but their campaigns weren’t coordinated.

Working with former secretary-general of the UN Kofi Annan, Havas recommended a simple idea to unify all these disparate efforts. We created the “TckTckTck” campaign, representing the countdown to the summit, as well as evoking time running out for the earth.

The members of the Global Campaign for Climate Action agreed to use TckTckTck across their campaigns. We then appealed to the world’s advertisers and marketers to use the TckTckTck logo on everything they were doing between September and the December summit. Many accepted the invitation to “open source” the idea—to take it and create original content with it. The summit failed to deliver, but the Tck Alliance is still going strong and now numbers more than 350 organizations.

Havas Tunisia,
Tanit Business Center, rue de la feuille d'érable,
Les berges du lac 2, 1053 Tunis, Tunisia
+216 31 345 620